Kouvolassa 40 vuotta vertaistukea päihdetoipujille

TIEDOTE

40 vuotta vertaistukea päihdetoipujille

Kouvolassa, osoitteessa Oikokatu 2 B 12, toimivan Pohjois-Kymen A-kilta ry:n ovet ovat auki joka arkipäivä. Maanantaista torstaihin klo 8.–13. ja perjantaisin klo 8.–11.30. – Päivittäin kävijöitä on kymmenen molemmin puolin, kertoo puheenjohtaja Elisabeth Puustinen.

Vuonna 1977 toimintansa aloittanut A-kilta on päihteetön matalankynnyksen kohtaamispaikka. Monille päihteistä eroon pyrkiville ja kuntoutujille A-kilta on oman olohuoneen jatke kuin toinen koti. ”Täällä saan olla oma itteni ja tää porukka auttaa pysymään raittiina”, Alli kertoo.

A-kiltayhdistyksen yksi toimintamuodoista on retket. – Vuosittain me suunnittelemme yhdessä yhden pidemmän A-kiltaleirin ja sinne on ollut runsaasti tulijoita. Päihteettömälle luontoon suuntautuvalle toiminnalle on selkeä tarve päihdetoipujien keskuudessa, puheenjohtaja Puustinen kertoo.

Pohjois-Kymen A-kilta ry juhlistaa 40 vuottaan A-Kiltojen Liitto ry:n syyspäivillä Puhjonrannan kurssikeskuksessa Valkealassa 28.10.2017. Syyspäiville osallistuu A-kiltoja ympäri Suomen.

Kaikkea A-kiltatoimintaa yhdistää samat kuusi arvoa: päihteettömyys, vapaaehtoisuus, kokemuksellisuus, toiminnallisuus, yhteisöllisyys ja yhteistoiminta.  Eteläisin Suomen 60 A-killasta sijaitsee Inkoossa ja Pohjoisin Ivalossa. Kaikki A-kiltatoiminta on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumatonta. Lisää A-kiltatoiminnasta http://www.a-kiltojenliitto.fi

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Pohjois-Kymen A-kilta ry