Suomen ensimmäinen kunnallinen kokemusasiantuntijan vakanssi Vantaalle

Suomen ensimmäinen kunnallinen kokemusasiantuntijan vakanssi on perustettu Vantaalle

Tammikuun 2018 terveys- ja sosiaalialan uutispommi kajahtaa Vantaalta,  kokemusasiantuntija- ja vertaistyön rintamalta: Suomen ensimmäinen kunnallinen kokemusasiantuntijan vakanssi on perustettu Vantaan terveyspalveluihin. Ns. Vantaan mallia ”päihdetyön kokemusasiantuntija terveysasemalla” on hiottu ja jalostettu pilottihankkeena ja Vantaan kaupungin omana työnä 2012–2017. Nyt perustettu vakanssi takaa sen, että päihdetyön kokemusasiantuntija on jatkossa kiinteä osa Vantaan terveys- ja päihdepalvelujen kokonaisuutta.

Vakanssin perustamista edelsi yli tuhat päihdeongelmista kärsivän asiakkaan käyntiä terveysasemalla kokemusasiantuntijan vastaanotolla – ja mittaamaton määrä arvokasta taustatyötä. Vakanssin ensimmäisen työsopimuksen allekirjoitti kokemusasiantuntija Hannu Ylönen ohjausryhmän kokouksessa 16.1.2018 Vantaan A-killassa.  Nyt ”päihdetyön kokemusasiantuntija terveysasemalla” työmallin ohjausryhmä voi huokaista helpotuksesta: Kehitystyö on saatu onnellisesti maaliin.

Kokemusasiantuntijat

Onnistuneen pilottihankkeen ”päihdetyön kokemusasiantuntija terveysasemalla” ohjausryhmän jäseniä: Vasemmalta Vantaan terveyspalvelupäällikkö Eila Koivunen,  päihdepalvelupäällikkö Martta Palttila-Pulli, päihdetyön kokemusasiantuntija Hannu Ylönen, HUS-yhteistyökoordinaattori Lauri Kuosmanen ja Vantaan A-killan puheenjohtaja Kari Miettinen.

Lisätietoa:

Hannu Ylönen puh. 050 573 6197