Jäsenkirje 1/2019

A-Kiltojen Liitto ry:n hallitus kokoontui 5.4.2019

Jäsenjärjestöavustuksia hallitus päätti jakaa yhteensä 26030 euroa. Määräaikaan mennessä oli hallitukselle tullut 30 hakemusta, joissa haettiin jäsenjärjestöavustusta yhteensä 37647,45 euroa. Kaikille hakijoille myönnettiin avustusta, mutta haettavia summia jouduttiin sopeuttamaan jaettavan rahamäärän mukaiseksi. Yksittäiset päätökset avustuksesta lähetetään hakijoille viikolla 16 postitse.

Kokouksessa hallitus päätti myös, että A-Kiltojen Liitto ry liittyy Kansalaisareena ry:n jäseneksi. Kansalaisareena on vapaaehtoistoiminnan yhteiskunnallinen vaikuttaja ja ainoa kaikkien vapaaehtoistoimijoiden edunvalvoja Suomessa.
Lisätietoja www.kansalaisareena.fi

Kokouksessa hyväksyttiin uusi A-kilta A-Kiltojen Liitto ry:n jäsenyhdistykseksi. Kuppikunta
A-kilta ry Kuopiosta.

Tietomestaruuskilpailu: Hallitus päätti, että jos tietomestaruuskilpailu järjestetään tänä vuonna ja tulevaisuudessa niin, että finaaliin osallistuville joukkueille korvataan matkat, kuten aluetoiminnassa matkakorvauksia maksetaan. Kangasalan A-kilta oli tästä tehnyt esityksen hallituksella, jotta kaikilla olisi mahdollisuus finaaliin päästyään myös osallistua siihen.

Lisätiedot: toiminnanjohtaja Pasi Jantunen, p. 040 8244 787

A-Kiltojen Liitto ry:n kevätkokous

A-Kiltojen Liitto ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 7.4.2019 Siikaniemen kurssikeskuksessa, Hollolassa.  Valtakirjalla kokouksessa oli 19 A-kiltaa edustettuna, yhteensä 36 äänellä. Tilinpäätös vahvistettiin ja vastuuhenkilöille myönnettiin vastuuvapaus.

Lisätiedot: toiminnanjohtaja Pasi Jantunen, p. 040 8244 787

Jaostot aloittivat toimintansa ja tiedonkulkua helpotetaan

A-Kiltojen Liitto ry:n hallitus valitsi vuoden ensimmäisessä kokouksessaan jäsenet koulutus-, viestintä-, toiminta- ja naisjaostoon kaudelle 2019–2022. A-kiltayhdistysten esittämiä ehdokkaita tuli määräaikaan mennessä ilahduttavan paljon. Valituiksi tuli ennätysmäärä ensikertalaisia, jotka haluavat olla mukana kehittämässä A-Kiltojen Liitto ry:n toimintaan.

Yhteinen perehdytystilaisuus ja ensimmäiset jaostojen kokoukset pidettiin 6.3.2019
Tampereella.

Jaostojen kokoonpanot löydät www.a-kiltojenliitto.fi/tietoa/hallinto

Jaostoilla on nyt myös sähköpostiosoitteet:

koulutusjaosto(at)a-kiltojenliitto.fi

• Koulutusjaostolla on merkittävä rooli koulutuspalvelun kehittämisessä.

naisjaosto(at)a-kiltojenliitto.fi

• Naisjaosto mm. avustaa naiserityisen toiminnan ja vertaistuen järjestämistä sekä auttaa naisia löytämään selviytymiskeinoja erityisesti päihdeongelman takia syntyneisiin vaikeuksiinsa.

toimintajaosto(at)a-kiltojenliitto.fi

• Toimintajaostolla on merkittävä rooli erilaisten tapahtumien suunnittelussa ja järjestämisessä, mm. Sporttivartti ja FC A-kilta.

viestintajaosto(at)a-kiltojenliitto.fi

• Viestintäjaosto huolehtii viestinnän strategisesta suunnittelusta, määrittelee sisäisen ja ulkoisen viestinnän kehittämisen painopisteitä ja ohjaa viestinnän täytäntöön­panoa.

Näihin tulleet sähköpostit jaostojen sihteerit esittelevät kokouksissa.
Lähestykää rohkeasti!

A-Kiltojen Liitto ry:n tapahtumia 2019

Kesäpäivät 6.–7.7.2019 Hotelli Hiittenharju, Harjavalta
Syyspäivät ja -kokous 16.–17.11.2019 Hyvärilän nuoriso- ja matkailukeskus, Nurmes

Syyskokouksessa valitaan varapuheenjohtaja

Varapuheenjohtajavaaliin ilmoittautuvien toivotaan kertovan asiasta hallituksen
puheenjohtaja Hannu Gustafssonille kesäpäiviin mennessä.

Lisätiedot: Hannu Gustafsson, puh. 040 7632 075

A-kiltojen soutujoukkue Sulkavalle

Etelä-Saimaan A-kilta kerää soutujoukkuetta Sulkavan Suursoutuun A-kiltalaisista, joten rohkeasti mukaan! Mukana on monta kertaa osallistuneita eli olette turvallisissa käsissä. 14 A-kiltalaista mahtuu veneeseen ja muutama tarvittaessa huoltojoukkoihin.

Aika: 11.–12.7.2019 (to–pe), paikalle voi mennä jo keskiviikkona telttailemaan.
Majoitus: oma teltta.
Ruokailut: järjestäjän puolesta torstaina ja perjantaina.
Tapahtuma on maksuton A-kiltalaisille.

Sitovat ilmoittautumiset ja lisätietoja:
Pasi Torri, Etelä-Saimaan A-kilta ry,
pasi.torri(at)hotmail.com tai 0400 413 216