Jäsenkirje 3/2019

Syyskokous ja varapuheenjohtajavaali

A-Kiltojen Liitto ry:n syyskokous pidettiin syyspäivien yhteydessä Nurmeksessa 16.11.2019. Kokouksessa oli paikalla 31 jäsenyhdistystä (A-kiltaa), joilla yhteensä 47 ääntä käytettävissä. Kokous valitsi A-Kiltojen Liitto ry:n hallituksen vara­pu­heen­johtajaksi toimikaudelle 2020-2021 Matti Moilasen Ylä-Kainuun A-kilta ry:stä.  Ko­kouk­sessa liiton hallituksen varapuheenjohtajaksi esitetiin Matti Moi­la­sen lisäksi Arto Pasasta ja Matti Rantaa. Varapuheenjohtajaehdokkaiden välillä käy­tiin hen­ki­lö­vaa­li, jossa ääniä annettiin 47 kappaletta. Ensimmäisellä kier­rok­sel­la Matti Moilanen sai 19 ääntä, Arto Pasanen 20 ääntä ja Matti Ranta 8 ääntä. Hy­lät­tyjä ääniä ei ollut. Koska kukaan ehdokkaista ei saanut ensimmäisellä kier­rok­sel­la yli 50% annetuista äänistä, suoritettiin toinen äänestyskierros. Suoritetulla toi­sella kier­rok­sella Matti Moilanen sai 24 ääntä ja Arto Pasanen 23 ääntä. Hy­lät­ty­jä ääniä ei ollut.

Erovuoroisten hallitusjäsenten tilalle valittiin liiton hallitukseen toimikaudelle
2020–2021 Minna Hämäläinen Espoon A-kilta Hykaa ry:stä, Heikki Kankaanpää Porin A-kilta ry:stä sekä Irja Oravisjärvi Raahen A-kilta ry:stä, ja heille varajäsenet.

A-Kiltojen Liitto ry:n hallitus kokonaisuudessaan vuodelle 2020:
Puheenjohtaja Hannu Gustafsson
Varapuheenjohtaja Matti Moilanen

Varsinaiset jäsenet (varajäsen)
Matti Itkonen (Matti Ranta)
Viljo Pehkonen (Raimo Parviainen)
Pekka Vintturi (Pasi Heikkinen)
Minna Hämäläinen (Unto Turunen)
Heikki Kankaanpää (Satu Peippo)
Irja Oravisjärvi (Sinikka Vehkalahti)

Toiminnanjohtajan vaihtuminen

A-Kiltojen Liitto ry:n hallitus valitsi 15.11.2019 toiminnanjohtajaksi VTM Yrmy Ikosen Helsingistä. Ikonen aloittaa A-Kiltojen Liitto ry:n toiminnanjohtajana 13.1.2020. Ikonen työskentelee tällä hetkellä A-klinikka Oy:ssä aluepäällikkönä. Hän on ollut A-klinikkasäätiön ja A-klinikka Oy:n palveluksessa eri tehtävissä yhtäjaksoisesti kohta kaksikymmentä vuotta. Toiminnanjohtajan tehtävää haki 23 henkilöä, joista hallitus haastatteli kuusi.

Lisätiedot: Hannu Gustafsson, puh. 040 7632 075

Vuoden 2020 jäsenmaksut

Vuoden 2020 jäsenmaksut postitetaan A-kiltoihin tammikuun aikana ja ne erääntyvät 28.2.2020.

Jäsenjärjestöavustukset vuodelle 2020

A-Kiltojen Liitto ry on hakenut jälleen STEA:lta rahoitusta jäsenjärjestöavustuksia varten. Mikäli avustus saadaan, niin hallitus käsittelee hakemukset maaliskuun kokouksessaan. A-killat voivat jättää jäsenjärjestöavustusta koskevan hakemuksen 28.2.2020 mennessä. Hakumenettely ja avustuskriteerit tulevat olemaan aikaisempien vuosien mukaisia.

Seuranta- ja yhteystietolomake

Tämän kirjeen mukana tulee A-kiltaan seuranta- ja yhteystietolomake. On tärkeää, että jokainen A-kilta täyttää sen mahdollisimman huolellisesti ja palauttaa A-Kiltojen Liitto ry:n toimistoon. Seuranta- ja yhteystietolomakkeella perustellaan mm. rahoittajalle A-kiltatoiminnan tuloksia ja vaikutuksia. Tietojen perusteella saadaan tietoa A-kiltatoiminnan tilasta ja sen kehittämistarpeista. Seuranta- ja yhteystietolomakkeen tietoja käytetään myös valtakunnalliseen tiedotustoimintaan esim. A-Kiltojen Liitto ry:n kotisivuilla sekä Vesiposti-lehdessä. Lomakkeen voi täyttää myös ekstranetissä.

Lisätiedot: Anna Niemistö, p. 0400 394 869 tai anna.niemisto(at)a-kiltojenliitto.fi

A-Kiltojen Liitto ry:lle lähetettävät laskut pian postiin tai sähköpostiin

Mikäli A-killoilla tai henkilöillä on A-Kiltojen Liitto ry:lle osoitettavia laskuja vuodelta 2019, niiden tulee olla A-Kiltojen Liitto ry:n toimistossa mahdollisimman pian. Näin saapuneet laskut saadaan vuoden 2019 kuluiksi ja suoritus ehtii maksuun vuoden loppuun mennessä. Vuoden 2020 puolella ei enää käsitellä edellisen vuoden laskuja.

Lisätiedot: Tia Helenius, p. 0400 894 602 tai sp. tia.helenius(at)a-kiltojenliitto.fi

Umpihankifutiksen MM-kisat 2020

FC A-kilta matkaa Hyrynsalmelle Ukkohallan hiihtokeskukseen pelaamaan umpihankifutista 1.2.2020. Jos olet kiinnostunut tulemaan A-kiltojen yhteiseen joukkueeseen niin

ilmoittautumiset ja lisätietoja: Mikko Putaja p. 040 5664 841 tai mikko.putaja(at)a-kiltojenliitto.fi

LIIKUNTAHAASTE 2019 Sporttivartti

Toimintajaoston A-killoille järjestämä järjestyksessään neljäs sporttivartti järjestettiin elo-syyskuun aikana. Liikkumisen muotoja oli melkein 50 erilaista, muun muassa Pokémon GO, luonnossa liikkuminen, tanssi, marjastus, sienestys, tuolijumppa, mölkky, metsästys, suunnistus, kalastus, halonhakkuu, melonta, venyttely, uinti. Liikuntahaasteeseen osallistui 31 A-kiltaa, mukana oli 265 liikkujaa ja rasteja kerättiin 36 725 kappaletta. Yksi liikkuja keräsi keskimäärin 139 rastia.

Lisätietoja: Mikko Putaja p. 040 5664 841, mikko.putaja(at)a-kiltojenliitto.fi

Anna lapselle raitis joulu

A-Kiltojen Liitto ry on mukana perinteisesti Anna lapselle raitis joulu -kampanjassa.
Kampanjamateriaalia löytyy: annalapselleraitisjoulu.fi

Lisätiedot: Tuija Tamsi-Lehtinen p. 040 8668 257