Jäsenkirje 4/2020

Muutoksia A-Kiltojen Liitto ry:n johto- ja taloussääntöön

A-Kiltojen Liitto ry:n hallitus päätti 12.6.2020 kokouksessaan muutoksista
A-Kiltojen Liitto ry:n johto- ja taloussääntöön. Lihavointi tässä jäsenkirjeen tekstissä on korostamassa sitä, että aluetapaamisissa valmistellaan hallitusten jäsenten valintaa, ja syyskokouksessa päätetään eli valitaan hallituksen jäsenet.

Muutokset johto- ja taloussääntöön:

• Lisätään 4 § teksti:

Hallituksen kaikki jäsenet on sääntöjen 7 § mukaan valittava A-kiltojen jäsenistä. Ehdokkaat hallituksen jäseniksi ovat jonkin A-killan hallituksensa päätöksellä asettamia ehdokkaita. Hallituksen jäsenten valintaa valmistellaan aluetapaamisissa, joita pidetään A-Kiltojen Liitto ry:n Pohjois-Suomen, Itä-Suomen, Länsi-Suomen ja Etelä-Suomen alueilla. Jokaisen neljän alueen A-killat valitsevat aluetapaamisessa alueelleen yhden yhteisen ehdokkaan sekä ehdokkaan hänen henkilökohtaiseksi varajäsenekseen A-Kiltojen Liitto ry:n syyskokouksessa sääntöjen 7 § ja 10 § mukaisesti tapahtuvaa erovuoroisten sijaan valittavien hallituksen jäsenten valintaa varten. Alue voi halutessaan valita toisen ehdokkaan ja hänelle varaehdokkaan. Mikäli alueen yhteisistä ehdokkaista äänestetään aluetapaamisessa, äänestävillä A-killoilla on jokaisella käytössä yksi ääni. Äänten mennessä tasan arpa ratkaisee.

• Todetaan, että hallitus päätti 20.2.2020 muuttaa johto- ja taloussäännön
    29 § päivämäärien osalta seuraavasti:

Allekirjoitettu tilinpäätös tulee luovuttaa tilintarkastajille ennen seuraavan helmikuun 16. päivää. Tilintarkastajien on palautettava tilinpäätös ja annettava tilintarkastuskertomus seuraavan helmikuun loppuun mennessä hallitukselle.

• Hyväksytään muutettu johto- ja taloussääntö siten, että sen voimassaolo
    alkaa 1.7.2020.

Lisätietoja toiminnanjohtaja Yrmy Ikoselta p. 045 6366 629
yrmy.ikonen(at)a-kiltojenliitto.fi

Juhli Suomen luontoa!

Suomen luonnon päivää vietetään 29.8.2020.
Olemme juhlassa mukana. Järjestä oma luontohetki tai -retki. Tyyli on vapaa. Nukutko ulkona?  Lähdetkö piknikille syömään mustikkapiirakkaa?
Pulahdatko läheiseen järveen? Vai pakkaatko eväät reppuun ja lähdet lähimetsää edemmäs?

Tämä on myös hyvä päivä A-kiltatoiminnan näkymiselle.

Voit jakaa sosiaalisessa mediassa luontojuhlasi tunnelmat #luonnonpäivä
#tilaatoipua #A_kiltatoiminta

Lisätiedot: tiedottaja Tuija Tamsi-Lehtinen p. 040 8668 257
etunimi.sukunimi(at)a-kiltojenliitto.fi ja
www.suomenluonnonpaiva.fi

Sykkiikö runosuoni? Osallistu kilpailuun

Nyt on myös viime hetket osallistua runokilpailuun (15.7) Tasavallan presidentin puoliso runoilija Jenni Haukio julkistaa voitokkaan runon Suomen luonnon päivänä. Katso kilpailun ohjeet:

Voimaa vertaisuudesta -loma 21.–26.12.

A-Kiltojen Liitto ry toimii välittäjäorganisaationa A-kiltalaisille tarkoitetuille päihteettömille lomille. Lomatoiminta on syrjäytymistä ehkäisevää toimintaa, jolla myös tuetaan osallistujien hyvinvointia ja toipumista. A-kiltalaisten voimavaralomilla vertaistuella on keskeinen merkitys ja mukana on A-kiltalainen vertaisohjaaja. Lomille haetaan lomatukea Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:ltä.

Varmista paikkasi Voimaa vertaisuudesta -lomalle jouluna, loman hakuaika päättyy 20.9.

Lisätietoja: https://mtlh.fi/lomatarjonta/erityisryhmille/hae-oman-kohderyhmasi-lomaa/a-kiltojen-liitto/