Jäsenkirje 5/2020

A-Kiltojen Liitto ry:n loppuvuoden 2020 valtakunnalliset tapahtumat

Valtioneuvoston koronalinjausten 15.10.2020 sekä A-Kiltojen Liitto ry:n hallituksen 16.10.2020 päätösten perusteella A-Kiltojen Liiton loppuvuoden tapahtumia järjestetään seuraavasti ja seuraavilla tavoilla huomioiden, että liiton tapahtumiin kokoontuu väkeä koronaepidemian perus-, kiihtymis- ja leviämisalueilta. Terveys edellä mennään.

A-Kiltojen Liitto ry:n valtakunnalliset syyspäivät 14.–15.11.2020 PERUTAAN
Kiljavanranta, Nurmijärvi.

A-Kiltojen Liitto ry:n syyskokous 14.10.2020 järjestetään etänä
1 + 4 pisteessä (keskustoimisto + alueelliset pisteet).

Järjestöpäivät 20.–22.11.2020 PERUTAAN
Hyvölänniemen leirikeskus, Kiuruvesi

Voimaa vertaisuudesta- loma 21.-26.12.2020, Tanhuvaaran urheiluopisto,
Savonlinna, LOMAN JÄRJESTÄJÄ LINJAA JA TIEDOTTAA.

Osallistuminen A-Kiltojen Liitto ry:n sääntömääräiseen
syyskokoukseen 14.11.2020 klo 15.00 alkaen

Kokous järjestetään etäyhteyksin A-Kiltojen Liitto ry:n toimistolta (Itsenäisyydenkatu 17, Tampere) käsin, neljässä eri pisteessä. Tilajärjestelyjen ja kahvitarjoilun takia kokoukseen ilmoittaudutaan 12.11.2020 mennessä kokouspisteeseen nimetylle järjestökoordinaattorille. Kokouspisteet:

1. Etelä-Suomi: Vantaan A-kilta ry, Jokiniementie 9.
    Järjestökoordinaattori Anja Sauvolainen, puh. 040 689 8367.
  2. Itä-Suomi: Jyväskylän A-kilta ry, Taitoniekantie 14.
    Järjestökoordinaattori Mikko Putaja, puh. 040 566 4841.
  3. Länsi-Suomi: Kumppanuuskeskus Artteli, kokoustila Pistokas, Salhojankatu 42, Tre. Järjestökoordinaattori Aulikki Otranen, puh. 040 356 6592
  4. Pohjois-Suomi: Kumppanuuskeskus, Kansankatu 53, Oulu
    Järjestökoordinaattori Kirsi Mäki, puh. 040 167 9377

A-kilta voi osallistua kokoukseen omalta A-kiltapaikkakunnalta katsottuna tarkoituksenmukaisessa kokouspisteessä (paikat 1-4). Keskustoimistolta ei voi osallistua, sieltä käsin hallinnoidaan kokouksen lähetystä.

• Valtakirja tulee toimittaa skannattuna toiminnanjohtaja Yrmy Ikoselle ennen kokousta tai viimeistään kokouspaikalle saavuttaessa järjestökoordinaattorille.
  • Äänestys suoritetaan suljettuna lippuäänestyksenä kokouspaikalla.

Kokouksessa noudatetaan hygieniasuosituksia ja pidetään turvavälit!

• Kokoukseen voi osallistua paikan päällä vain terveenä, edes lievästi flunssaisena ei tule saapua paikalle.
  • Kokoustilaan pääsee vain valtuutettu kokousedustaja, mahdolliset saattajat voivat esim. tutustua kokouspaikan ympäristöön.
  • Suosittelemme vahvasti kasvomaskin käyttöä kokouksen ajan!
  • Saavu paikalle hyvissä ajoin, kahvitarjoilu väljästi 14.30 alkaen.

Hallitusehdokkaat esittäytyvät »

Nimikilpailu − osallistu ja toimi rivakasti!

A-Kiltojen Liiton koulutuksissa, naisten voimavarapäivillä ja yhteistyössä MTLH:n kanssa järjestettävillä Voimaa vertaisuudesta -lomilla on aina mukana koulutettu A-kiltalainen vertaisohjaaja.

Vertaisohjaajat tukevat koulutuksiin ja lomille osallistuvien A-kiltalaisten ryhmäytymistä, ylläpitävät ja edistävät omalta osaltaan tapahtuman hyvää yhteishenkeä sekä antavat vertaistukea oman toipumiskokemuksensa pohjalta.

Koulutusjaosto julistaa nyt nimikilpailun! Mikä sopisi tämän vertaisohjaajan nimeksi?

A-kiltalaisten tekemät ehdotukset pyydetään osoitteeseen koulutusjaosto@a-kiltojenliitto.fi viimeistään 6.11.2020. Nyt mietintämyssy päähän! Aikaa ei ole hukattavaksi.

Voittaja saa palkinnoksi maksuttoman koulutuspaikan valitsemaansa yhteen
A-Kiltojen Liiton järjestämään koulutukseen vuonna 2021. Jos useampi ehdottaa nimeä, joka valitaan, ensin ehdottanut palkitaan. Valinnan tekee koulutusjaosto.

Lisätietoja koulutusjaostolta: koulutusjaosto@a-kiltojenliitto.fi.

Koulutusjaostoa täydennetään

A-Kiltojen Liitto ry:n koulutusjaostoa täydennetään yhdellä jäsenellä. A-Kiltojen Liiton hallitus pyytää, että A-killat nimeävät oman ehdokkaansa hallitukselle osoittamassaan viestissä osoitteeseen yrmy.ikonen@a-kiltojenliitto.fi viimeistään 15.12.2020.

Valittavalta henkilöltä toivotaan kiinnostusta koulutustoimintaa kohtaan ja sitoutumista jaostotyöskentelyyn. A-Kiltojen Liiton hallitus valitsee jäsenen vuoden 2021 ensimmäisessä kokouksessaan. Jaostokautta on jäljellä vuoden 2022 loppuun saakka.

Lisätietoja: koulutusjaoston puheenjohtaja Irja Oravisjärvi, iooravisjarvi@gmail.com.

Ehkäisevän päihdetyön viikkoa vietetään viikolla 45, 2.-8.11.2020

Tänä vuonna EPT-viikon teemana on kannabis ja viikon aikana halutaan kannustaa avoimeen keskusteluun kannabiksesta. Kampanja tarjoaa tukea omaan tai kaverin kannabiksen käyttöön liittyviin huoliin ja ajatuksiin. Ammattilaisille tarjotaan tukea ja materiaalia puheeksioton tueksi. Lue lisää: www.kysyminenkannattaa.fi

Lisätietoja: Tuija Tamsi-Lehtinen, p. 040 866 8257, tuija.tamsi-lehtinen@a-kiltojenliitto.fi

Joulutervehdykset Vesipostiin

A-killalla on mahdollisuus muistaa yhteistyökumppaneitaan joulutervehdyksellä Vesipostissa. Joulutervehdys Vesipostissa maksaa vain 10 €. A-killan tulee ilmoittaa joulutervehdyksestä 15.11.2020 mennessä joko tämän jäsenkirjeen liitteenä olevalla lomakkeella tai ekstranetin kautta www.a-kiltojenliitto.fi.

Lisätietoja: toimisto- ja viestintäsihteeri Anna Niemistö, puh. 0400 394 869