”Nimessä yhdistyy A-kiltatoiminnan ydin” – Nimikilpailuun yhteensä 12 ehdotusta

A-Kiltojen Liitto ry:n koulutusjaosto päätti järjestämiinsä koulutuksiin koulutettujen vertaisohjaajien nimestä. Nimikilpailuun tuli määräaikaan mennessä 12 nimiehdotusta, joista koulutusjaosto valitsi Birgit Tyykiluodon ehdottaman Vertaiskoutsi-nimen. Vertaiskoutsit toimivat kouluttajien rinnalla koulutuksissa.

”Vertaiskoutsiin päädyttiin, koska sanassa yhdistyvät A-kiltatoiminnan ydin, siis vertaistuki, ja A-kiltalaisille tuttuakin tutumpi koutsi-sana. Myös Birgitin ehdotuksessa kuvaamat asiat toteutuvat nimessä: tietävä, toisia tukeva ja kannustava, tsemppaava”, koulutusjaostosta kerrotaan.

Birgit Tyykiluoto saa palkinnoksi maksuttoman paikan valitsemaansa A-Kiltojen Liitto ry:n koulutukseen vuodelle 2021. Koska kaikki ehdotukset olivat hyviä, koulutusjaostossa päätettiin arpoa osallistuneiden kesken vielä toinenkin maksuton koulutuspaikka ensi vuoden koulutuksiin, ja se meni Antti Tammiselle Järvenpäähän. Onnittelut Birgitille ja Antille!

Seuraavan kerran Vertaiskoutsi-koulutus järjestetään syksyllä 2021.

Vertaisohjaajakoulutus_AO

Tammikuussa vuonna 2019 koulutettiin ensimmäiset ja nyt uuden nimen saaneet Vertaiskoutsit. Kuvassa Matti Moilanen, Matti Itkonen, Sami Hiekko, Satu Niemelä, Toni Vanhala, Arto Pasanen, Satu Peippo ja Minna Hämäläinen.