Hyvä, paha aggressio – naiseuden sallitut ja kielletyt tunteet

06.05.2021 (15:00 - 18:00)

A-Kiltojen Liitto ry järjestää Maria Akatemian kanssa kaksi yhteistä webinaarityöpajaa torstaina 6.5. klo 15–18 ja torstaina 27.5. klo 15–18. Ensimmäisessä webinaarissa pureudutaan hyvään ja pahaan agressioon ja naiseuden sallittuihin ja kiellettyihin tunteisiin ja niiden käsittelyyn ja toisessa osassa naiserityiseen päihdetoipumiseen ja siihen liittyviin kipupisteisiin.

Työpajoihin ovat tervetulleita osallistumaan kaikki A-kiltatoiminnassa mukana olevat naiset. A-Kiltojen Liiton osuudessa pääset myös kuulemaan Kirsin ja Minnan kokemuspuheenvuorot ja toipumistarinan.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Lisätiedot tapahtumasta ja jos tarvitset tarkempia ohjeita osallistumiseen Anjalta,
anja.sauvolainen@a-kiltojenliitto.fi tai p. 040 689 8367.

Torstaina 6.5. klo 15-18 Hyvä, paha aggressio – naiseuden sallitut ja kielletyt tunteet.
Hanna Kommeri, kehittämispäällikkö ja Emma Laine, ehkäisevän väkivaltatyön asiantuntija, Maria Akatemia ry

Ilmoittaudu 6.5. työpajaan tästä.

Mitä tunteita sallin itselleni? Mitä tunteita saan tuntea?
Otanko vastuuta omista tunteistani?
Naisen vihan ja aggression kysymykset ovat tabuluonteisia ja niistä voi olla vaikea puhua. Jos emme tunnista tunteitamme ja ota vastuuta niistä, aggressio voi kääntyä tuhovoimaksi, väkivallaksi.
Oikein kanavoituna aggressio on tärkeä elämänvoima, joka auttaa meitä vetämään omia rajoja ja huolehtimaan itsestämme.

Torstaina 27.5. klo 15-18 Naiserityinen päihdetoipuminen.
Järjestökoordinaattorit Anja Sauvolainen ja Aulikki Otranen, A-Kiltojen Liitto ry,
kokemuspuheenvuorot Kirsi Pakkanen ja Minna Hämäläinen

Ilmoittaudu 27.5. työpajaan tästä.

Naisen päihdeongelma on edelleen vahva tabu, johon liittyy paljon ennakkoluuloja ja vääriä käsityksiä. Mitä on olla naisena päihteiden käyttäjänä, minkälaisia selviytymiskeinoja ja rooleja on olemassa? Mikä aiheuttaa naisten päihdeongelmiin liittyvää stigmaa ja miten siitä pääsee eroon? Päihdetoipumisen polulla, miten rakentaa elämää eteenpäin kohti tavallista arkea.