Vertaisohjaajakoulutus

22.09.2021 - 24.09.2021 (Koko päivä)
Partaharjun toimintakeskus

Vertaisohjaajakoulutus on tarkoitettu A-killan vertaisryhmän ohjaajaksi aikoville tai vertaisryhmän ohjaajana vasta aloittaneille. Koulutuksen tavoitteena on, että osallistujat ymmärtävät ryhmädynamiikkaa: mikä on ryhmä ja kuinka ryhmä toimii. Lisäksi tavoitteena on, että osallistujilla on tietoa siitä, miten ryhmä perustetaan ja miten ryhmää käytännössä ohjataan sekä osaamista toimia myös hankalissa ryhmätilanteissa. Koulutukseen sisältyy alustuksia, harjoituksia ja ryhmätöitä. Koulutuksessa keskitytään keskusteluryhmän ohjaamiseen – keskustelua tukevaa toiminnallisuuttakaan silti unohtamatta. Koulutuksessa saa vinkkejä myös verkkoryhmän ohjaamiseen.

Kouluttajana toimii Kirsi Mäki. Vertaiskoutsina Toni Vanhala Tampereen A-killasta,040 5801 775, toni.vanhala@tampereena-kilta.fi

Koulutuksen hinta on 120€/henkilö omin liinavaattein (toimintakeskuksen liinavaatesetistä peritään paikan päällä 10€). Yhden hengen huonelisä 35€/vrk. Hintaan sisältyy koulutus, majoittuminen kahden hengen huoneessa ja ohjelmaan merkityt ruokailut. Koulutuksen peruuntuessa siitä ilmoitetaan erikseen osallistujille.

Koulutuksen maksimiosallistujamäärä on 18 henkilöä, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Osallistujamäärän täytyttyä, seuraavaksi ilmoittautuneet ovat varalla. Peruuntumisten sattuessa vapautuneet paikat täytetään varallaolojärjestyksessä. Niin varallaolosta kuin vapautuneen paikan saamisesta ilmoitetaan A-kiltaan/ henkilökohtaisesti osallistujalle (jos puhelinnumero ilmoittautumislomakkeessa). Varallaolo ei velvoita vapautuvan koulutuspaikan vastaanottamiseen.

Lisätietoja koulutuksesta antavat Kirsi Mäki, p. 040 1679 377 (koulutuksen sisällölliset asiat), Anna Niemistö, p. 0400 394 869 (ilmoittautumiset, maksut).

Sitovat ilmoittautumiset A-killoittain 30.8.2021 mennessä joko sähköisesti www.a-kiltojenliitto.fi käyttäen ekstranet -tunnuksia tai  ilmoittautumislomakkeella osoitteeseen A-Kiltojen Liitto ry, Itsenäisyydenkatu 17 B 3. krs, 33500 TAMPERE

Keskiviikko 22.9.

Saapuminen ja majoittuminen aikaisintaan klo 14 (edelliselle ryhmälle poistumisrauha)

14.30           Koulutuksen avaus ja tutustuminen
16.15           Päivällinen
17.00           Vertainen, vertaistuki ja vertaisohjaaja
18.15           Virkistysvartti
19.00           Vertaisryhmä: Vahvuuteni päihdetoipujana
20.00           Iltapala

Torstai 23.9.

8.00            Aamupala
8.45            Palaute eilisillan vertaisryhmästä
9.00            Mikä on ryhmä? Ryhmätapaamisen ohjaus ja kulku. Ryhmätoiminnan käynnistäminen ja ryhmätyöt.
12.00           Lounas ja lepotauko
13.30           Ryhmätöiden purku
15.30           Hankalat ryhmätilanteet
17.15           Päivällinen
18.15           Vertaisryhmät: Naisena A-killassa/ Miehenä A-killassa
19.15           Palaute vertaisryhmistä
19.30           Sauna ja iltapala

Perjantai 24.9.

8.00             Aamupala
9.00             Ryhmän ilmapiiri
10.00           Ohjaajan jaksaminen ja tuki
11.00           Koulutuksen palautteet ja todistusten jako
11.30           Lounas ja kotimatkalle

Kutsu, ohjelma ja ilmoittatumislomake »

Pidätämme oikeuden ohjelman muutoksiin.

Kartta latautuu...