Yhdistystoiminta A-killoissa -verkkokoulutus 31.5., 2.6. ja 4.6. (Teams)

31.05.2021 (09:00 - 12:00)

Yhdistystoiminnan peruskurssi tarkoittaa yhdistyslain ja hallinnon perusteita. Koulutus sopii yhdistystoiminnan vasta-alkajille, siitä on hyötyä myös kokeneemmille toimijoille, jotka kaipaavat perustietojensa virkistämistä ja mahdollisuutta tutustua muiden A-kiltojen toimintaan ympäri Suomea, tällä kertaa perusasioihin pureutuen. Tavoitteena on hyvien yhdistyskäytäntöjen oppiminen ja vahvistaminen A-killoissa. Koulutus sisältää osallistavia menetelmiä.

Yhdistyshallintoon liittyviä tapausesimerkkejä ja kysymyksiä voi lähettää etukäteen osoitteeseen
aulikki.otranen(at)a-kiltojenliitto.fi. Keskiviikkoiltaan (2.6.) mennessä lähetettyihin tarkempiin kysymyksiin mahdollisuus saada vastaus perjantain session aikana.

HUOM!
Osallistujalla tulee olla toimiva sähköpostiosoite, nettiyhteys, tietotekniset perustaidot ja kotona rauhallinen paikka. Osallistujat
saavat ennen  koulutuksen alkua sähköpostissa kutsun ja tarkemmat ohjeet koulutukseen osallistumista varten.

Maanantai 31.5.  klo 9.00–12.00:
Avaus ja käytännöt
A-kilta on yhdistys
A-killan hallinto ja kokoukset

Keskiviikko 2.6.  klo 9.00–12.00:
A-killan asiakirjat ja niiden käsittely
Jäsenyys A-killassa

Perjantai 4.6.   klo 9.00–12.00:
Luottamushenkilöiden tehtävät ja jaksaminen
A-kilta osana A-Kiltojen Liittoa
Ennakkokysymysten käsittely
Palaute

Kouluttajina ovat Aulikki Otranen ja Anja Sauvolainen. Koulutus toteutetaan verkkokoulutuksena Microsoft Teams -sovelluksen avulla.
− Mukaan uskaltaa tulla, osallistuminen on helppoa!

Koulutus on maksuton. Maksimiosallistujamäärä on 10 henkeä ja mielellään enintään kaksi osallistujaa/ A-kilta. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Osallistujamäärän täytyttyä seuraavaksi ilmoittautuneet ovat varalla ja mahdollisesti vapautuvat paikat täytetään varallaolojärjestyksessä.

Sitovat ilmoittautumiset sähköpostitse 25.5.2021 mennessä Anna Niemistölle anna.niemisto(at)a-kiltojenliitto.fi.

Ilmoittautuessasi ilmoita nimesi, sähköpostiosoite johon haluat osallistumislinkin, minkä A-killan jäsen olet, puhelinnumerosi ja osoitteesi (todistuksen lähettämistä varten). Todistuksen koulutuksesta saa osallistuttuaan jokaiseen etätapaamiseen.

Lisätietoa koulutuksesta antaa Aulikki Otranen p. 040 356 6592

• Pidätämme oikeuden ohjelman muutoksiin.