Yhdistystoiminta A-killoissa -verkossa 24.1., 26.1. ja 28.1.

Ajankohta: 24.01.2022 - 28.01.2022

Yhdistystoiminnan peruskurssi tarkoittaa yhdistyslain ja hallinnon perusteita. Koulutus sopii etenkin uusille hallituksen jäsenille, mutta myös yhdistystoiminnan vasta-alkajille. Siitä on hyötyä myös kokeneemmille toimijoille, jotka kaipaavat perustietojensa virkistämistä ja mahdollisuutta tutustua muiden A-kiltojen toimintaan ympäri Suomea, tällä kertaa perusasioihin pureutuen. Tavoitteena on hyvien yhdistyskäytäntöjen oppiminen ja vahvistaminen A-killoissa. Koulutus sisältää osallistavia menetelmiä.

Yhdistyshallintoon liittyviä tapausesimerkkejä ja kysymyksiä voi lähettää etukäteen osoitteeseen aulikki.otranen@a-kiltojenliitto.fi. keskiviikkoiltaan (26.1.) mennessä lähetettyihin tarkempiin kysymyksiin mahdollisuus saada vastaus perjantain session aikana.

HUOM!

Osallistujalla tulee olla toimiva sähköpostiosoite, nettiyhteys, tietotekniset perustaidot ja kotona rauhallinen paikka. Osallistujat
saavat ennen koulutuksen alkua sähköpostissa kutsun ja tarkemmat ohjeet koulutukseen osallistumista varten.

Maanantai 24.1. Avaus ja käytännöt
klo 9.00–12.00: A-kilta on yhdistys
A-killan hallinto ja kokoukset

Keskiviikko 26.1. A-killan asiakirjat ja niiden käsittely
klo 9.00–12.00: Jäsenyys A-killassa

Perjantai 28.1. Luottamushenkilöiden tehtävät ja jaksaminen
klo 9.00–12.00: A-kilta osana A-Kiltojen Liittoa
Ennakkokysymysten käsittely
Palaute

Kouluttajina ovat Aulikki Otranen ja Anja Sauvolainen. Koulutus toteutetaan verkkokoulutuksena Microsoft Teams -sovelluksen avulla. − Mukaan uskaltaa tulla, osallistuminen on helppoa!

Koulutus on maksuton. Maksimiosallistujamäärä on 10 henkeä ja mielellään enintään kaksi osallistujaa/ A-kilta. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Osallistujamäärän täytyttyä seuraavaksi ilmoittautuneet ovat varalla ja mahdollisesti vapautuvat paikat täytetään varallaolojärjestyksessä.

Sitovat ilmoittautumiset sähköpostitse 10.1.2022 mennessä Anna Niemistölle
anna.niemisto@a-kiltojenliitto.fi.

Ilmoittautuessasi ilmoita nimesi, sähköpostiosoite johon haluat osallistumislinkin, minkä A-killan jäsen olet, puhelinnumerosi ja osoitteesi (todistuksen lähettämistä varten).
Todistuksen koulutuksesta saa osallistuttuaan jokaiseen etätapaamiseen.

Lisätietoa koulutuksesta antaa Aulikki Otranen p. 040 356 6592

Karttaa ei ole saatavissa