Avustusmahdollisuuksia

08.05.2024

Sosiaali- ja terveysalan järjestöjen rahoitus muuttuu ja on jo muuttunut. A-killoissakin pohditaan keinoja varmistaa rahoitus, joka mahdollistaa toiminnan jatkumisen. Siksipä A-kiltojen kannattaa olla hereillä sekä valtakunnallisista että oman alueen ja paikkakunnan avustusmahdollisuuksista.

Jenny ja Antti Wihurin rahaston yhteiskunnallisen toiminnan apurahat

Jenny ja Antti Wihurin rahasto on riippumaton yleishyödyllinen suomalainen säätiö, joka tukee vuosittain apurahoin satoja hankkeita ja niiden toteuttajia yhteiskunnallisen toiminnan sekä tieteen ja taiteen aloilla. Kevään apurahahaku järjestetään 9.5–31.5.2024.

Yhteiskunnallisella toiminnalla tarkoitetaan toimintaa, joka rakentaa aktiivista, osallisuutta tuntevista ihmistä koostuvaa kansalaisyhteiskuntaa. Yhteiskunnallinen toiminta voi tarkoittaa esimerkiksi nuorisotoimintaa, vapaaehtoista maanpuolustustyötä, kulttuuritoimintaa tai yrittäjyystaitojen edistämistä. Yhteiskunnallinen toiminta voi käsittää muitakin teemoja.

Lähde ja lisätiedot: https://wihurinrahasto.fi/