Slide

Jäsenkirje 1/2024

24.01.2024 Jäsenkirjeet

Hallituskuulumisia

A-Kiltojen Liiton hallitus nimitti 21.1.2024 kokouksessaan viestintäjaoston uudeksi puheenjohtajaksi Antti Tammisen Järvenpään A-killasta. Lisäksi hallitus päätti, että A-Kiltojen Liiton syyskokous 2024 järjestetään 16.11.2024 hybridinä Tampereen
A-killan tiloissa.

Lisätiedot: pj. Arto Pasanen p. 045 1077 416

Tietokahvit

Tilaa toipua -jaosto toteuttaa miniwebinaarisarjan kevään joka kuukauden viimeisenä keskiviikkona. Vuoden ensimmäisenä aiheena 31.1. klo 17–18. on yhteishengen merkitys toipumisessa.
Tule kuulolle!

Lue lisää ja osallistu

Läheiskysely

Toukokuussa muistetaan läheisiä, joiden elämään läheisen päihderiippuvuus vaikuttaa. Päivänteemana on ”Et ole yksin”.  Keräämme oheisella kyselyllä läheisten kokemuksia nimettömästi viestintäkampanjaan. Kokemuksia jaetaan yhteistyökumppaneiden sosiaalisen median kanavilla.

Vastaa viimeistään 31.1.

A-killan oma Viestintähelppi

Askarruttaako A-kiltasi viestinnässä jokin asia? Keväällä toteutetaan neljä puolentoista tunnin Viestintähelppiä
Teamsilla:
torstai 15.2. klo 9.
torstai 14.3. klo 12.
torstai 18.4. klo 9. ja
torstai 16.5. klo 12.

Mukana on aina yksi A-kilta kerrallaan. Helpissä keskitytään pohtimaan osallistuvan A-killan viestinnän asioita yhdessä A-Kiltojen Liiton viestinnän asiantuntijan kanssa.

Kysy lisää ja varaa aika A-killallesi:
Kirsi Mäki, p. 040 1679 377

Vesipostin nimikilpailu ratkennut

Viestintäjaosto päätti kokouksessaan 16.1.2024, että Vesiposti-lehti jatkaa entisellä nimellään. Lehti täyttää 50 vuotta ensi vuonna, joten juhlavuotta vietetään tutulla nimellä.  Nimiasiaan palataan juhlavuonna 2025 ja jatkokehittelyyn jaosto valitsi nykyisen nimen lisäksi viisi ehdokasta:
Elämän ote, Vertaisuuden voima, Tukena, A-viisi, ja Riippumaton.

Kilpailuun osallistui kahdeksan henkeä ja nimiehdotuksia oli yhteensä yli 30. Viestintäjaosto kiittää kaikkia ehdotuksensa lähettäneitä. Ehdotukset olivat hyviä!

Kahvihetkipaketin voittaja arvottiin ja arpaonni suosi Pekka Kinnusta.

Lisätiedot: viestintäj. pj Antti Tamminen, p. 040 773 2699

Päihdetoipumisseminaari Helsingissä
12.4.2024 kello 12–16

Seminaarin teemoina ovat osallisuus, yhteistyö ja toipumisorientaatio. Tämä maksuton seminaari on tarkoitettu A-killoille ja kaikille päihdetoipumisesta kiinnostuneille.

Lue lisää ja ilmoittaudu

Perjantai-iltana klo 20 alkaen olohuone auki Villa Grönbergissä, Römperissä – A-kiltalaiset tervetulleita! Lisätiedot: Tapani Keurulainen

Helsingin A-Kilta Malmilla avoinna lauantaina 13.4. klo 9–16. Maksuton lounas ja pientä ohjelmaa. Tervetuloa! Ilmoittautumiset ja lisätiedot: Pekka, p. 050 441 2164

VEERAT-hankkeen tulevia tapahtumia 2024

Puhetta lähisuhdeväkivallasta -koulutus 6.2. ja 13.2.2024 kello 16.30–18.00. Koulutus toteutetaan Teamsissa.

Lue lisää ja ilmoittaudu 29.1.mennessä

Sanoja paperille -työpaja lauantaina 10.2. 2024 kello 14.30–16.00,
Helsingin A-kilta osana Naisten vertaistuellista teemaryhmää.
Ilmoittautuminen ei ole välttämätöntä.
Kysy lisätietoa ja tarkemmat tulo-ohjeet Helsingin A-killasta.
Lue lisää työpajan sisällöstä.

Materiaalia itsetuntemuksen vahvistamisen tueksi.

VEERAT-hanke on julkaissut materiaalia, jonka avulla voi pohtia ja vahvistaa omaa itsetuntemusta. Materiaalia voi hyödyntää itsenäisesti oman tilanteensa pohtimiseen tai käyttää keskustelun ja työskentelyn pohjana erilaisissa ryhmätoiminnoissa. Tutustu materiaaliin verkkosivuilta ja tulosta itsellesi haluamasi osiot. Materiaali on vapaasti käytettävissä ja sen hyödynnettävyyttä on testattu VEERAT-ryhmien toiminnassa.

Vesiposti

A-killoilla mahdollisuus osoittaa neljälle yhteistyökumppanille Vesiposti-lehdet maksutta.
Lisätiedot: Anna Niemistö

Lehden kansikuvakilpailu on voimassa koko vuoden. Kilpailun ohjeet löytyvät lehdestä 4/2023 – Osallistukaa ihmeessä!

Tapahtumakalenteri

Katso ajankohtaiset tiedot tulevista koulutuksista, teemapäivistä ja muista tapahtumista tapahtumakalenterista.

Sähköinen jäsenkirje

Postitettavista jäsenkirjeistä luovutaan ja ne korvataan uudella sähköisellä versiolla. Jäsenkirje tulee A-killan yhteystietolomakkeessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Jäsenkirjeet löytyvät myös www.a-kiltojenliitto.fi

Lisätiedot: Anna Niemistö